Having fun, time flies! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Dijkstra - WaarBenJij.nu Having fun, time flies! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Dijkstra - WaarBenJij.nu

Having fun, time flies!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 April 2014 | Nepal, Kathmandu

Dankjewel allemaal voor jullie lieve berichten! Het doet me echt goed om jullie reacties te lezen :)

De tijd vliegt hier echt! De eerste maand zit er alweer bijna op. Ik heb het hier nog steeds naar mijn zin. De afgelopen weken is met ups en downs gegaan. Er waren een aantal dagen dat ik erge heimwee had en niet zo lekker in mijn vel zat maar ook dat hoort erbij. Nu gaat het alweer veel beter gelukkig!
De kinderen van Sunrise zijn zondag weer voor het eerst naar school geweest, met hun nieuwe schoolspullen! Over een week komen hun nieuwe schooluniformen binnen dus iedereen die iets heeft bijgedragen: heel erg bedankt! Ik gebruik het geld ook om eieren voor de kinderen te kopen en het geld dat ik over heb, besteed ik ook aan iets dat nodig is. Voor Sunrise of misschien voor een ander weeshuis in de wijk die het harder nodig heeft. Hoe meer ik ophaal, hoe meer ik voor ze kan doen!
We konden Pasen dit jaar niet in Nederland vieren dus hebben we het gewoon in Nepal gevierd! Toen de kinderen zondag uit school kwamen, vertelden we ze dat ze een leuke verrassing zouden krijgen, na hun huiswerk. Mirte heeft dit georganiseerd. Terwijl zij aan het werk waren beneden, hebben wij boven gekleurde gekookte eieren verstopt. Ze waren heel nieuwsgierig wat er boven gebeurde en het huiswerk is volgens mij nog nooit zo snel af geweest!
Eerst zijn we in een kring gaan zitten buiten en heeft Mirte uitgelegd wat Pasen precies is en dat de kinderen in Nederland altijd eieren zoeken die de Paashaas heeft verstopt. Toen ze vertelde dat zij dit ook mochten doen, sprongen ze allemaal tegelijk op en renden naar boven. Ze waren zo blij en dat was heel tof om te zien! Ik vond het ook best knap want in no time hadden ze alle 38 eieren gevonden die we hadden verstopt. Als ik me bedenk hoe lang wij er vroeger over deden, dan was ik er toch niet zo goed in als ik dacht! Ze mochten na het zoeken twee eieren uitzoeken en die meteen opeten. Ze vonden het heerlijk en meteen een leuke manier om eiwitten binnen te krijgen!
Omdat bleek dat alle kinderen eieren zo lekker vinden, krijgen ze nu twee keer per week een ei in plaats van één keer. Het jongetje dat de vorige keer zo ziek was door een tekort aan eiwitten, is nu helemaal opgeknapt! Hij speelt weer buiten, is weer vrolijk en maakt de hele tijd grapjes. Echt een verschil met hoe hij eerst was.
Afgelopen zaterdag ben ik met Dorien, Marieke (twee andere vrijwilligsters) en Joe naar een festival geweest. We zijn eerst bij de KFC gaan eten, m’n hamburger en frietjes waren zo lekker! Dat heb je af en toe wel nodig na al die rijst. Er waren op het plein daar optredens van (blijkbaar) hele bekende Nepalese artiesten want de meisjes die voor me stonden vielen bijna flauw. Wat heel tof was, was dat er een helikopter over het publiek heenvloog en allerlei oranje bloemen over ons uitstrooide. De bloemen zijn typerend voor de Nepalese cultuur, als offerstukken.
Een paar dagen geleden ben ik naar het VSN kantoor gegaan om te vragen of ik een aantal taken mag doen voor mijn stage. Het werken in het weeshuis en het vrouwencentrum is leuk maar het is voor mij niet genoeg om mijn opdrachten te doen. Ik mag nu informatiemappen maken voor nieuwe vrijwilligers met daarin de uitleg over het weeshuis, ideeën voor activiteiten, de culturele verschillen, etc.. Ik heb namelijk gemerkt dat wanneer je begint met het vrijwilligerswerk, dat je vrijwel geen uitleg krijgt en dat kan wel eens lastig zijn. Als iedereen de richtlijnen weet hoe er in het weeshuis wordt gewerkt, helpt dit om samen meer op één lijn te zitten en om wat meer structuur te krijgen. Ik begin hiermee bij Sunrise en daarna mag ik andere weeshuis in de wijk bezoeken om daar te observeren en daar hetzelfde te doen. Leuke uitdaging!
Ik heb vast nog veel meer te vertellen maar ik kom er nu niet op. Over het algemeen gaat het hier goed met me. Er zitten mindere dagen tussen maar dat wist ik van tevoren en dat helpt me alleen maar om er sterker uit te komen. Ervoor wegvluchten is hier geen optie!
Op Facebook zal ik nieuwe foto’s uploaden, ook veel foto’s met de kinderen. Ik ga ook proberen op mijn blog een aantal te uploaden maar kan niks beloven, de wifi is hier niet altijd even goed. Ik zal zo snel mogelijk weer een nieuwe blog plaatsen!

Namasté!


  • 24 April 2014 - 14:03

    Ilona:

    Weer heerlijk om je verhaal te lezen! En ik kijk uit naar de foto's :)
    Dikke knuf XXX

  • 24 April 2014 - 14:49

    Omi:

    Hallo lieverd. Heb weer genoten van je verhaal. Heerlijk hoor!, wat goed van je dat je accepteert dat er ook daar mindere dagen zijn. Het leven is niet 100 0/0 rozengeur. Maar blijdschap en verdriet liggen naast elkaar. En daar weten die Kids alles van. Vandaar dat zij weer kunnen genieten naar wat jullie voor hen doen. En dat geeft mij weer een goed gevoel als ik een klein bedrag mag overmaken waarmee jullie dan weer iets extra's kunnen doen. De Kids zullen dit ook niet snel vergeten..heeeeele dikkkkke knuffffels ook van opi

  • 24 April 2014 - 16:44

    Annet:

    Hoi Kim,

    wat ontzettend leuk om van je te lezen en goed van je dat je om meer en andere werkzaamheden hebt gevraagd (sprak de docent in mij :-)). Geniet van je ervaringen en zorg goed voor jezelf! Lijkt me inderdaad leuk om foto's te zien!

    Lieve groet van Annet

  • 26 April 2014 - 06:34

    R:

    xxx

  • 27 April 2014 - 21:16

    Iris:

    Je bent een topper! Het is zwaar soms maar zoals je zegt, uiteindelijk ga je er nog sterker uitkomen! Als mens maar ook als hulpverlener. Ik mis je. We zijn nog niet op de helft maar ik weet dat je het daar naar je zin hebt, dat maakt het goed ;) Dikke kus en ik geniet zeer zeker van je foto's en blogjes.

  • 28 Mei 2014 - 18:59

    Lyzette:

    Stom, deze zie ik nu pas!
    Wat fijn dat de eitjes hun werk daar zo goed doen, maar vooral dat jij het daar zo goed doet, hihi! Wat leuk dat je met Joe naar een festival bent geweest, wat een kleine wereld is het toch! Maar toch te groot, want je bent zo ver weg van mijjjj! Geniet er van schat, dat verdien je zo. Kuuuuus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Kim

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 2804

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 26 Juni 2014

Stage Nepal

Landen bezocht: